Gastro vs. karanténa: Jak přizpůsobit provoz

Restaurace v Česku byly ze dne na den donuceny přeorientovat se na čistě výdejový provoz. Abychom vám pomohli tuto změnu zvládnout, dali jsme dohromady stručný návod, jak aktuální situaci přizpůsobit provoz, abyste mohli fungovat dál s co nejmenšími ztrátami.

STORYOUS

Oznamte zákazníkům změnu

Spojte se se svými zákazníky prostřednictvím sociálních médií, vašeho webu a nápisu na dveřích vašeho podniku. Dejte jim vědět, v jakém režimu aktuálně fungujete a jakým způsobem si od vás mohou objednat.

 

Umožněte zákazníkům objednávání s sebou nebo k rozvozu

Pokud jste to doteď nedělali, začněte svá jídla rozvážet, ať už prostřednictvím rozvozových služeb, nebo např. s pomocí vašich zaměstnanců, které tak budete moct nechat na své výplatní listině. Umožněte svým zákazníkům také jednoduché objednání jídla s sebou, ať si ho mohou přijít sami vyzvednout.

Buďte k zákazníkům upřímní, řekněte jim, který způsob objednávání je pro vás nejvýhodnější a pobídněte je, ať využívají právě ten. Například vyzvedávání jídla s sebou bývá finančně výhodnější pro obě strany, a pokud využíváte vlastní rozvoz, poproste zákazníky, ať ho upřednostní před jinými rozvozovými službami.

Umožněte zákazníkům objednat si u vás online jídlo s sebou na kde-se-najim.cz!

Zrušte minimální hodnotu objednávky

Mnoho restaurací má obvykle při objednávání k rozvozu nebo s sebou nastavenou minimální hodnotu objednávky, např. 200 nebo 500 Kč. Pokud je to však aktuálně jediný způsob, jak může váš podnik fungovat, zrušte minimální hodnotu. Každá objednávka v této situaci pomáhá.

 

Upravte menu

Omezte své menu pouze na položky, na kterých máte největší marži a zároveň jsou vhodné k převozu. Výrazně tak snížíte náklady na suroviny a mimo jiné usnadníte práci kuchařům. Dbejte také na to, abyste každou zakoupenou surovinu mohli využít pro více jídel v nabízeném menu.

S krátkým a optimalizovaným menu se vám bude lépe pracovat také při zadávání menu do objednávkových systémů.

 

Zpracujte všechny suroviny, které už máte

Zalovte v mrazácích a skladech suchých potravin a pořádně projděte, co už máte nakoupeno. Zohledněte to při přípravě nového menu, abyste v následujících dnech a týdnech snížili v rámci možností náklady na suroviny. Pokud máte například velkou zásobu mouky, zařaďte do menu ta jídla, která jsou na ní založená, jako jsou např. čerstvé těstoviny, pizza, sendviče apod.

 

Nabídněte zákazníkům “poukazy na budoucnost”

Dejte zákazníkům možnost koupit si u vás poukaz na konzumaci, který budou moct uplatnit, až budete opět fungovat ve standardním režimu. Peníze za něj dostanete ihned, pomohou vám tak překlenout prodělečné období. Digitální vouchery můžete jednoduše vytvořit například zde.

 

Dodržujte hygienické předpisy

Více než kdy dřív je teď nutné dbát na všechny hygienické předpisy a opatření, především při přípravě jídla, ale take při jeho balení či výdeji.  Nedávejte během karantény k jídlu s sebou jednorázové příbory, eliminujete rizika a pomůžete přírodě. Nebraňte se tomu, aby si zákaznicí vyzvedli jídlo s sebou do vlastního balení. Můžete jim tak výrazně ulehčit jejích rozhodnutí, zda si uvařit doma nebo si objednat z restaurace.

A hlavně, nevzdávejte to, nezavírejte, zákazníci vám nezmizeli, jen je teď musíte oslovit jiným způsobem!

Při psaní textu jsme se inspirovali článkem New Coronavirus Restrictions: How to Pivot to Takeout and Delivery.